YouTube Keresőoptimalizálás 2019 – így tedd rendbe a csatornádat!

Legutóbb frissítve:

YouTube keresőoptimalizálás 2019-ben

A keresőoptimalizálás legtöbbünknek még mindig valami feketemágia, és a Google igyekszik is ezt kihasználni.

Elég sokat változtatnak az algoritmusukon, hogy a legrelevánsabb eredmények legyenek elől.

És akkor még csak a weboldalakról beszéltünk…

Ne mondd, hogy a videókat is optimalizálni kell!!!

Jó hír, hogy nem kell! Ez továbbra is csak egy lehetőség. Ha szeretnél mondjuk nézőket.

Nos, tegyük fel, hogy szeretnél. Itt van néhány ötlet, hogyan tudod rendbeszedni a rakoncátlan videókat.

Először is tisztázzuk,

mi az a keresőoptimalizálás?

Az sms-hez hasonlóan, ahol nem a short message service-t küldjük el, hanem a short message-t, itt sem a keresőt optimalizájuk.

Hanem az adott írott tartalmat próbáljuk meg egy, vagy több keresőszó köré felépíteni úgy, hogy az élvezhető legyen az intelligens életformák (aka. emberek), és értelmezhető az algoritmusok számára, amik azt rendszerezik.

A Google kismillió dolgot néz, amely alapján rangsorolja a bejegyzésedet, de a legfontosabbak:

  • Cím
  • Címsorok (H1, H2, H3, stb.)
  • Szöveg formázása
  • Média (videó, kép) megléte, elnevezése
  • Szöveg hossza
  • Releváns-e a tartalom

Így, hogy ezen túl vagyunk, nézzük, mit tehetünk a videókkal.

Videó SEO

Namost, az előbb ugye írott szövegről beszéltünk, akkor hogy is van ez?

Ne legyen kétséged afelől, hogy az algoritmus figyeli a hangot is a videókban. Brian Dean szerint például érdemes kimondani a videó címét (amiben szerepel a keresőszó) még a videó elején.

Természetesen értelmes szövegbe foglalva.

De ez csak egy kis része a dolognak, ettől még nem leszel Pew-Die-Pie.

Hiszen (egyenlőre) sokkal többet tehetsz a nézőszerzésért a videók meta-szerkesztőjében, ahol a mozgókép leírását adod meg.

Videó címe

Nem árt, ha figyelemfelkeltő, és tartalmazza a kulcsszót, amire optimalizálni szeretnéd a videót és a leírását.

A kulcsszó jelenjen meg a cím elején és jó, ha természetesen illeszkedik.

Nem árt, ha teszel egy számot is a címbe, például:

  • Keresőoptimalizálási ötletek 2019-re
  • A 12 legjobb wordpress bővítmény

Videó meta leírás

Jó, ha a keresőszó / keresőkifejezés megjelenik az első bekezdésben.

Igen, első bekezdésben! Jól gondolod, lesz több is, hiszen itt is, mint egy bejegyzést, érdemes okosan felépíteni, bemutatni, hogy miről szól a videód, és mit találnak benne a nézőid.

Ha a videó hosszabb 10 percnél, és fejezetek szerint építetted fel, tehetsz a leírásba időbélyegeket (timestamp), hogy akit nem érdekel mondjuk az eleje, az a következő részhez ugorhasson.

Tegyél bele a tartalommal összefüggő (kifelé mutató) linkeket, ha tudsz.

Egyéb látogatottságnövelési ötletek

Monetizálás

Amikor kezded a csatornát, még nincs lehetőséged azt monetizálni, de ha 365 napos időtartam alatt sikerül 1000 feliratkozót és 4000 percnyi nézett anyagot összehozni, kérheted a csatornád ellenőrzését.

Ha ez megvan, és elfogadják, engedélyezheted a hirdetéseket. Ami kezdetben nem a bevétel miatt fontos (nem lesz belőle sok úgysem), hanem a látogatottság növelése szempontjából.

Hiszen a YouTube sokkal jobban tolja azokat a videókat, amiken pénzt tud keresni. Ilyen egyszerű.

File elnevezése

Lehet, hogy ez is feketemágia kategória, de nyugodtan nevezd el a videófile-t feltöltés előtt.

Tehát ne dsc001.mp4 legyen, hanem a-videom-cime.mp4.

Lejátszási listák

Készíts lejátszási listát, és rendezd a szerint a videókat. Kategóriák szerint Te is jobban szeretsz keresni, és hidd el, a nézőid is!

Így akár még több tematikus videót megnéznek tőled, mintha sorozatot néznének.

Kártyák és záróképernyő

Ha már ott van a lehetőség, miért ne jelenítenél meg más releváns tartalmat is a videóban?

Adj hozzá kártyákat, időzítsd őket, így a releváns résznél meg tudod mutatni a vonatkozó tartalmat.

Ez azonban kétélű fegyver, lehet, hogy aki átment egy másik videóra, már nem jön vissza befejezni az előzőt.

Ez nagyban függ a nézőidtől, és a tartalomtól, tehát érdemes vele próbálkozni és elemezni a statisztikákat.

A záróképernyőre tegyél ajánlót, és a csatornát hirdető feliratkozási linket.

Igen, az emberek figyelmét fel kell hívni, hogy fel is íratkozhatnak!

Branding

Észrevetted már, hogy egyes jól menő youtuberek indexképei milyen konzisztensen vonulnak végig a videókon?

Ezt nézd:

Mennyivel jobban néz ki, mint ez, ugye?

Nem kell túlzásba vinni, irány a Canva, az ingyenes online képszerkesztő!

Válaszd ki a youtube cover-t, válassz egy mértani alakzatot amivel mondjuk kitakarod az indexkép egy részét, és azt (akár lejátszási listánként más színnel jelölve) vidd végig a videóid kezdőképén.

Így nem csak azt fogják felismerni később a nézőid, hogy az a Te videód, hanem esetleg azt is, melyik lejátszási listához tartozik!

Tehát, ha ezeket alkalmazod, nagyobb eséllyel találják meg a videóidat az emberek.

Mondjuk, ha van egy rakás videód, és szeretnéd az itt leírtak szerint optimalizálni, kicsit macerás lehet végigmenni, és egyesével kijavítgatni őket.

Bár lenne egy olyan alkalmazás, ami segít ebben…

[pwal id=”227068268″ description=”Szerencsés vagy, mert létezik ilyen! Oszd meg ezt a bejegyzést, és mutatom!”]

Tubics, a YouTuber legjobb barátja

Ezt az alkalmazást ingyenesen kipróbálhatod, és pontosan azokon a dolgokon megy végig automatikusan, amiket fent leírtam!

Viszont neked már csak azokat a dolgokat kell helyesbítened, amiket hibásnak talál!

Nem elég hosszú a leírásod?

Nincs elég kulcsszó?

A Tubics pillanatok alatt végignézi a könyvtáradat, és felajálja a segítségét, valahogy így:

Válaszd ki egy videót, amelyben hibát talált és kattints a szerkesztésre:

youtube csatorna tubics 1

Itt megmutatja, milyen keresőszavakra, keresőkifejezésekre keresve találják meg a videót az emberek.

A search-ben megadva egy keresőszót (és kiválasztva a tartalmad nyelvét) ajánlásokat ad, hogy miket kellene még használnod.

A traffic-ra kattintva megmutatja, melyik keresőszó milyen forgalmat hozott:

youtube csatorna tubics search

Alul pedig megtalálod a hibalistát, amiket érdemes javítani:

youtube search tubics

A következő oldalon a videó címét, és leírását veszi górcső alá, amit akár azonnal ki is javíthatsz, valamint megmutatja, hogy mutat a tartalmad a keresési eredményekben a YouTube-on, és a Google-n:

youtube search tubics meta

Végül az indexképhez jutunk, amit akár itt is megváltoztathatsz:

youtube tubics index

Ha ezzel is megvagy, kattints a Publish-ra és máris szinkronizál a csatornáddal!

Persze ez csak a jéghegy csúcsa, hiszen többre képes:

  • csatorna audit (mindent fontos statisztika és hiba a csatornáddal kapcsolatban)
  • helyezések (melyik kulcsszavad melyik videóban hanyadik helyen áll a keresési listán)
  • címke-ajánló (add meg a videó címét, hogy kulcsszavakat generáljon hozzá)

Tehát, ahogy látod, egy teljesértékű YouTube keresőoptimalizáló alkalmazást kapsz a Tubics-szal.

Próbáld ki akár ingyen ide kattintva!

Viszont, ha komolyan gondolod, és megvennéd a PRO verziót, van itt neked valami:

Mindössze $39-ért megveheted az élettartam licenszet a $20-os havidíj helyett.

Ha spórolnál évi $240-t, ide kattints!

Tipp:

Ha többet szeretnél még ennél is, akár 9 kódot is vásárolhatsz, amivel korlátlan csatornán, korlátlan mennyiségű videót optimalizálhatsz és korlátlan számú kollégádnak (vagy ügyfelednek) adhatsz hozzáférést a platformhoz.

Ezen kívül videónként 750 kulcsszót követhetsz…

Na most akkor jó üzlet?

[/pwal]

Kapcsolódó bejegyzésünk:

Egyedi YouTube feliratkozás gomb készítése

Előző bejegyzés

Következő bejegyzés

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

8 Shares
Share8
Share
Tweet
Pin